Välkommen till en smidig och trygg shoppingupplevelse hos Hemboden! Vi förstår vikten av flexibilitet när det kommer till betalningar, och därför erbjuder vi just nu Klarna, Swish och betalkort som betalningsalternativ. Vi arbetar kontinuerligt med att bredda våra betalningslösningar, så att alla har möjlighet att handla hos oss. Saknar du någon betalningsmetod så går det bra att mejla oss så ser vi över möjligheten att implementera detta. 

När du handlar hos oss, kan du förvänta dig snabb och pålitlig leverans. Våra standardleveranstider är mellan 3 till 5 dagar, så att du snabbt och enkelt kan njuta av dina nya heminredningsprodukter. Viss avvikelse kan förekomma på större möbler då en del möbler tillverkas på beställning. 

På Hemboden arbetar vi aktivt med att minska miljöpåverkan varför vi i största del låter tillverkaren skicka produkten direkt till dig som kund. Detta innebär att vi i största möjliga mån undviker onödiga mellanhänder och minskar miljöpåverkan, vilket är en viktig del av vår strävan att bidra till en hållbarare värld. 

 

Köpvillkor: 

Vi erbjuder för närvarande möjlighet att betala genom: 

Kontokort, Betala Senare med Klarna, Betala nu med Klarna, Finansiera med Klarna samt Swish. 

 

KLARNA CHECKOUT

  • Faktura

Med Klarna faktura beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. Fakturan från Klarna skickas direkt till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. Om du inte fått din faktura när du hämtat ut ditt paket bör du kontrollera din skräppost eller logga in på Mitt Klarna för att ta del av fakturan.

  • Betala med ett klick

Det här är en tjänst som är precis så smidig som den låter – du betalar dina fakturor och månadsfakturor via Klarnas app eller hemsida med ett enda klick. Tjänsten går ut på att du ansluter ditt bankkonto till Klarna. Klarna använder autogiro för att kommunicera med din bank men drar aldrig några pengar förrän du klickar på ”Betala”. Därefter tar det 1-2 bankdagar innan pengarna dras från ditt konto.

  • Delbetalning/Kontofaktura

Alla köp som du väljer att delbetala och alla köp med förlängd betaltid (till exempel ”Köp nu, betala i augusti”) samlas på en så kallad kontofaktura. Din kontofaktura skickas via mejl och är dessutom synlig när du loggar in på Mitt Klarna. Det smidiga med kontofakturan är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad och att du när som helst kan betala in det kvarvarande beloppet för att avsluta delbetalningen. Kontofakturan skickas ut till dig varje månad via mejl eller post, beroende på vad du valt.

  • Klarna Direkt

Om du har anslutit ditt bankkonto till Klarna kan du använda Klarna Direkt som betalsätt, du kan även koppla ditt bankkonto vid beställningstillfället. Det innebär att du betalar i kassan genom att identifiera dig med Mobilt BankID. När din beställning skickas från oss får du ett mejl från Klarna om att de drar pengarna från ditt konto inom en till tre dagar. Om de inte kan dra pengarna från ditt konto skickar de en faktura via mejl istället.

  • Kort

Hemboden erbjuder säker kortbetalning. Du kan välja att betala med Visa och Mastercard. Du kan endast handla med kort utställda inom Norden. För kortbetalning gäller din banks villkor.

Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst om du har några frågor om Klarnas betalalternativ, klicka här.

Kontakta oss

Du kan kontakta oss genom formuläret nedan. Avser din fråga en retur eller reklamation så var vänligen bifoga ditt ordernummer. Kontrollera så att du angivit korrekt uppgifter för snabbare hantering.